מפקד חיל האוויר במפגש מרגש עם "שווים במדים"

רגע לפני יום העצמאות, ביקר מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, בכנף 168 של מערך ההגנה האווירית. האלוף נפגש עם חיילים ומתנדבים המשרתים בכנף במסגרת תוכנית "שווים במדים", תוכנית אותה מפעילה אקים ישראל בתמיכת משרד הרווחה ובשיתוף צה"ל.

"חוסן לאומי לא מתבטא רק במטוסים ובטנקים, חוסן לאומי הוא גם חוסן חברתי", כך אמר האלוף נורקין בנאום שנשא בביקור, ״חיל האוויר הוא המראה של החברה הישראלית, שילובכם בשורות החיל תורם רבות לכל הצדדים ואתם מוכיחים בכל יום שהכל אפשרי, כולנו שווים, אני גאה בכם״.

תא"ל רן כוכב, מפקד מערך הגנה אווירית הוסיף וציין, "זה כבוד שאתם איתנו. אתם עושים אותנו אנשים טובים יותר".

עדי נודלמן, חיילת ב"שווים במדים" שיתפה את הנוכחים: ״אני גאה במדים שלי ובהתנדבותי בצבא. אני מודה לחיל האוויר, מערך ההגנה האווירית ועמותת אקים על הזכות להרגיש חלק ושווה כמו כולם״.

מי שסיפר במפגש על השילוב המוצלח של המתנדבים מ"שווים במדים" ביחידה לפני למעלה משנה, היה רנ"ג קובי שמעוני שמוביל את הפרויקט במערך הגנה אווירית ומאמין בתרומה האדירה של השילוב, הן לאנשים עצמם והן לשאר החיילים ביחידה.

מנכ"לית אקים ישראל, סיגל פרץ יהלומי הציגה במפגש את תוכנית "שווים במדים" שכוללת כיום 167 משרתים ומשרתות עם מוגבלות שכלית בכלל יחידות צה"ל, 30 מהם בחיל האוויר. טלי אלון, מנהלת תוכן שילוב בקהילה במשרד הרווחה סיפרה על החשיבות החברתית של התוכנית. בסוף הברכות והנאומים התכנסו כל הנוכחים להרמת כוסית.