חוזר מנכ"לית אקים ישראל בנושא ההתארגנות לקורונה (חוזר מס' 1)

5.3.2020

יו"רי סניפים, מנהלי מסגרות דיור, תעסוקה ופנאי,

שלום רב,

משרד הבריאות הוציא המלצות לפיהן אנשים עם מחלות רקע כרוניות ואנשים מגיל 60 ומעלה ימנעו מהתקהלויות וכן ממגע עם אנשים שחזרו מחו"ל מכל יעד שהוא. כמו כן על אנשים שחזרו מחו"ל מכל יעד שהוא חל איסור השתתפות בהתכנסויות מעל מאה איש. כמו כן משרד הרווחה הוציא הנחיות באשר למסגרות הדיור.

בהתאם לכך ומאחר ורוב רובו המכריע של האנשים שלנו הם עם רקע של מחלות ונחשבים בסיכון גבוה, להלן ההנחיות של אקים:

  1. ביטול מסיבות פורם המוניות של הסניפים, הדיור התעסוקה והפנאי. בדירות ובהוסטלים יתקיימו מסיבות קטנות בתוך הבתים ללא שותפות של גורמי חוץ, וכך גם במסגרות היום והמועדונים – כל מסגרת לעצמה.
  2. כל העובדים שהיו בחו"ל בכל יעד שהוא מחויבים לעדכן את סמנכ"לית אקים, עו"ד נועה בן צבי, ורק לאחר התייעצות במטה, אנו ניתן החלטה ספציפית לעובד לגבי המשך עבודה במגע עם אנשינו. כך ננהג גם לגבי מתנדבים שבאים במגע עם אנשנו.
  3. באשר למסגרות הדיור, בכל אזור גיאוגרפי נגדיר דירה או מסגרת אשר במידה ויהיו אצלנו חלילה דיירים שיידרשו לבידוד בייתי אז נפנה את אותה דירה ונשכן בה רק אנשים שצריכים להיות בבידוד. עובדים ששבו ממדינות המחייבות בידוד בייתי – כמובן שנדרשים להיות בבידוד.
  4. במסגרות הדיור – יש לדאוג למלאי תרופות ל- 3 חודשים עבור כל האנשים, כל אחד על פי צרכיו. כן יש לדאוג למלאי של מזון יבש וחומרי ניקוי וחיטוי.
  5. יש לצמצם ביקורים של גורמי חוץ בכל המסגרות באופן הבא:
  • בני משפחות – במסגרות הדיור לוודא שלא יגיעו לביקור ו/או לא ייקחו הביתה למשפחות ששבו מחו"ל מהמדינות שבסיכון. לגבי משפחות שחזרו ממדינות אחרות – יש לעדכן ונפעיל שיקול דעת בהתייחס לכל מדינה. במסגרות תעסוקה ופנאי, לוודא שבני המשפחה יגיעו לקחת את האדם מהדלת מבלי להסתובב במסגרת.
  • ספקים  – כגון שליחי שופרסל – להשאיר את ההזמנות מחוץ לדלת והצוות יכניס את המשלוח למסגרת, אנשי מקצוע לתיקונים במסגרות – אם מדובר בתיקון/טיפול שאינו דחוף לשקול לדחות אותו. אם תיקון/טיפול דחוף – לוודא שאיש המקצוע לא חזר מחו"ל  (מכל מדינה שהיא) בשבועיים האחרונים.
  • מדריכי חוגים וכו' – לבדוק איתם לפני הגעה לפעילות שלא חזרו מחו"ל מהמדינות שמחייבות בידוד או מכל מדינה שהיא בשבועיים האחרונים.
  1. יש להקפיד על שמירה על היגיינה של הדיירים והצוות המטפל – שטיפת ידיים ומשטחים, להימנע ממגע שאינו הכרחי לטיפול (כגון לחיצות ידיים). יש לפרסם את ההנחיות המצורפת לשמירה על היגיינה במקומות בולטים ולבצע הדרכות בנושא לצוותים ולאנשים.
  2. יש איסור על השתתפות של אנשינו במסגרות לאירועים מרובי משתתפים כגון: הופעות, משחקי כדורגל וכו' וכן אירועים במקומות סגורים כגון קולנוע.

 

חברים יקרים, חשוב לי לשתף אתכם שההחלטות לא היו קלות, אך בשל כובד האחריות המוטלת על כתפי כולנו ובשל העובדה כי האנשים שבהם אנו תומכים נמצאים בקבוצת סיכון ובמצב רגיש רפואית, שומה עלינו לוודא שאנו עושים כל שביכולתנו כדי להגן על בריאותם.

בברכת פורים שמח,

סיגל