"אות אקים למובילי דרך" ע"ש נדרה ג'נטאזי ז"ל, הוענק לשלושה אנשים עם מוגבלות במסגרת כנס "מתחברים" 2022

כנס "מתחברים" 2022, כנס המסנגרים העצמיים הארצי של אקים ישראל היה אירוע מרגש במיוחד גם בזכות הטקס שחתם אותו, טקס הענקת אות מובילי דרך של אקים ע"ש נדרה ג'נטאזי, שהוענק לראשונה במסגרת הכנס. נדרה ג'נטאזי ז"ל, חברת אקים האהובה שנפטרה ב-2020 הייתה מובילת דרך אמתית, דמות מעוררת השראה, שניהלה מאבק על הזכות לבחור איך לנהל את חייה האישיים והכלכליים, ואף ניצחה במאבק זה. כדי להנציח את זכרה ופועלה הוחלט באקים להתחיל במסורת חדשה ולהעניק אות לזכרה מדי שנה בכנס המסנגרים העצמיים הארצי.

את האות המכובד קיבלו השנה שלושה מובילים צעירים – בת אל זרח, רועי ארנסט וחסן שיבלי. הם קיבלו מידיו של הרב ד"ר בני לאו יו"ר אקים ישראל וסיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים ישראל, את האות הנכסף. המשותף לשלושתם – לכולם מוגבלות שכלית ולצד המוגבלות הם הצליחו להגיע להישגים משמעותיים בחייהם ולהוות השראה. לצד מנכ"לית אקים והיו"ר, נכחו במעמד הענקת האות גם נציגות מערך הדיור של אקים בת"א – שמרית קרויטורו חברתה הטובה של נדרה, מורן יונה רכזת הדירה בה התגוררה וטירנית ג'אנו, מנהלת מערך הדיור בת"א, נציגי הסניפים יו"ר אקים רמלה בני פרג'ון ויו"ר אקים מודיעין מכבים רעות חיים דואק ויו"ר המרחב הערבי באקים, יוסף ראשד

סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים ישראל אמרה במעמד הטקס: "מקבלי אות אקים למובילי דרך ע"ש נדרה ג'נטאזי מוכיחים לכולנו את חשיבות ערך השייכות לקהילה. שייכות זו של אנשים עם מוגבלות שכלית – אם במכינות קדם צבאית, אם בצבא ואם בתעסוקה – מביאה עמה אושר גדול לאנשים הממצים את יכולותיהם לצד הפיכת החברה הישראלית למקום טוב יותר המכליל את כולם".

קצת על הזוכים:

בת אל זרח, בת 30 מרמלה, היא האישה הראשונה עם מוגבלות שכלית שקיבלה תכנית רדיו משלה. בת אל מגישה מדי שבוע את התכנית "הכוכבים של בת אל" ברדיו רמלה – 106FM שם היא נותנת במה לאנשים עם מוגבלויות מכל הארץ ומשוחחת איתם על ההתמודדות שלהם, על האתגרים והחלומות. בנוסף בת אל עובדת בגן ילדים בחינוך המיוחד ומתכננת להינשא לבן זוגה.

רועי ארנסט, בן 24 יליד מודיעין, מתגורר בכפר עידוד בנתניה, איבד את שני הוריו ובזכות תמיכה שקיבל מהקהילה במודיעין צלח אתגרים קשים ועל אף שנולד עם מוגבלות שכלית, עשה את הבלתי יאמן והתקבל למכינה קדם צבאית היוקרתית "מיתרים" בלכיש. על אף שכבר אינו מתגורר במודיעין, רועי פעיל מאוד בסניף אקים בעיר ומתנדב כמלווה וחונך של ילדים עם מוגבלות תושבי העיר.

חסן שיבלי בן 21 מהכפר אום אל ג'נאם בצפון הוא החייל הבדואי הראשון עם מוגבלות שכלית שמשרת בצה"ל. חסן משרת בחיל הלוגיסטיקה בבסיס נעורה בצפון במסגרת תכנית "שווים במדים" של אקים בשיתוף צה"ל ומשרד הרווחה והביטחון החברתי, שם הוא עושה שירות משמעותי. הוא מצליח לעשות זאת בהצלחה יתרה על אף המוגבלות השכלית איתה נולד ומגבלת השפה.

נאחל להם ברכות והצלחה בהמשך הדרך!

בתמונה מימין: מנכ"לית אקים סיגל פרץ יהלומי, רועי ארנסט, חסן שבלי, בתאל זרח ויו"ר אקים הרב ד"ר בני לאו (צילום:אילן ספירא)