כנס המסנגרים העצמיים הארצי של אקים – "מתחברים" 2022, התקיים בקריה האקדמית אונו

כנס המסנגרים העצמיים הארצי של אקים "מתחברים" 2022 התקיים ביום רביעי האחרון, 14 בספטמבר 2022, בקרייה האקדמית אונו. 

380 איש ואישה לקחו חלק בכנס "מתחברים" 2022, כנס המסנגרים העצמיים השלישי של אקים, מתוכם כ-300 מסנגרים עצמיים מ-38 קבוצות מכל רחבי הארץ ומכל חלקי החברה הישראלית, יחד עם המאפשרים והמאפשרות שלהם.  בנוסף נכחו בכנס שיזם והפיק האגף לסנגור קהילתי באקים, עובדים ומנהלים מאקים, יושבי ראש סניפים, מלווים ומתנדבים שהגיעו לתמוך וללוות את המסנגרים ונציגי אגף המוגבלויות ממשרד הרווחה והביטחון החברתי.  

"אנחנו כאן היום כדי לומר בקול גדול וצלול. לכל אדם יש נוכחות בעולם. כל אחת ואחד מכם הוא 'צלם אלוהים'. לכל אחד יש את מה שהוא רוצה, מה שהוא אוהב וגם מה שלא. אנחנו כחברה רוצים להגדיל את עצמנו ולראות את כל מי שנמצא בסביבתנו, לשמוע את מה שיש לו לומר וללמוד ממה שיש לו ולה ללמד". כך פתח  יו"ר אקים ישראל, הרב ד"ר בני לאו את מליאת הפתיחה המרגשת של הכנס שמסכמת במשפט את המהות שלשמה התכנסנו. אחרי הרב לאו עלתה לבמה מנכ"לית אקים, סיגל פרץ יהלומי: "במפגשים שלכם לאורך השנה אתם מדברים על מה שחשוב לכם!.. 'שום דבר עלינו בלעדינו' זו כבר לא סיסמה. אתם עושים זאת בפגישות שלכם ותמשיכו לעשות זאת". אחרי סיגל עלתה לבמה ד"ר נצן אלמוג, ראש המיקוד ללימודי מוגבלות, נגישות והכלה בחוג לחינוך וחברה הקריה האקדמית אונו. סגרה את רשימת המברכים, רקפת בן גיא, סמנכ"לית וראש מנהל מוגבלויות במשרד הרווחה והביטחון החברתי. את המליאה הנחו בחן ובמקצועיות בעברית ובערבית, יפית אברגיל מקבוצת המסנגרים העצמיים של שוהם ורחיב דיאב, רכז סנגור קהילתי בחברה ערבית. 

לאחר המליאה התחלקו המסנגרים למעגלי שיח בנושאים שבחרו הם עצמם – זוגיות, חלומות, תעסוקה ומיצוי זכויות. שני מעגלים מתוך שישה סה"כ, התקיימו בשפה הערבית. בקבוצות הם הציפו נושאים שמעניינים אותם, שיתפו בחוויות אישיות, שאלו שאלות ובעיקר הרגישו שמקשיבים להם, הרגישו שייכים. בהזדמנות זו נספר שגם שם הכנס "מתחברים" נבחר על יד המסנגרים בעצמם. "שום דבר עלינו בלעדינו" כבר אמרנו?

אחרי מעגלי השיח וארוחת צהריים מפנקת בגינה. התכנסו החברים למליאת הסיכום ובסיומה התקיים לראשונה טקס הענקת אות מובילי דרך של אקים, ע"ש נדרה ג'נטאזי ז"ל. האות ניתן לשלושה חברי אקים שהגיעו להישגים יוצאי דופן כל אחד בתחומו (כתבה על הענקת האות והזוכים, בעמוד הבית).  

(צילום: אילן ספירא)