אלף שיר לצפון: אקים מתרחבת במחוז הצפוני עם מגוון מסגרות ושירותים חדשים

 

אקים מרחיבה את פעילותה בצפון הארץ – משלבת אנשים עם מוגבלות שכלית במפעלים ובענף המלונאות ומשיקה מגוון מסגרות חדשות בקהילה, לרווחת תושבי האזור

סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים: "אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה של מעסיקים בצפון וקליטת עובדים עם מוגבלות שכלית לעבודה אצלם. תנופת הפעילות של אקים בצפון נעשית תוך הטמעת ערכי ההכללה וקידום תחושת השייכות של האנשים כך שיהיו חלק בלתי נפרד מקהילתם"

אקים מרחיבה את פעילותה במרחב הצפוני ופותחת מסגרות תעסוקה חדשות בשוק החופשי שמתווספות למגוון רחב של מסגרות תעסוקה פנאי וחינוך שהושקו לאחרונה.

המסגרות שנפתחו כוללות שלוש מסגרות תעסוקה חדשות בגליל העליון, שנפתחו במסגרת תכנית מפעלי המח"ר של אקים ומשרד הרווחה – מלון גלילון שם נקלטו בשבוע שעבר לעבודה 3 חברי אקים, מפעל מודגל לייצור אביזרים לכיבוי אש בראש פינה, שם נקלטו 4 חברי אקים וכן במלון רות-דן שם נקלטו 3 חברי אקים נוספים. כל העובדים שנקלטו מתגוררים במערך הדיור של אקים בצפת ואנו מברכים על ההזדמנות שניתנה להם להשתלב בשוק העבודה החופשי.

בנוסף, אנחנו שמחים לבשר על פתיחת מגוון מסגרות חדשות בקהילה כחלק מהפעילות הנרחבת אקים באשכול כנרת והעמקים. בין השאר נפתח מרכז יום ראשון ומועדון בוגרים במועצה מקומית בועיינה-נוג'ידאת. המועדון ייתן מענה פעמיים בשבוע לכ-20 בוגרים ובוגרות ומרכז היום הטיפולי יעניק מסגרת יומית לכ-25 אנשים מזדקנים מגיל 60 ומעלה. הושקה מסגרת יום שהות ארוך בחינוך המיוחד בישוב אל-בטוף שמשמשת מסגרת חינוכית-טיפולית עם תום הלימודים לכ-15 ילדים וילדות בגילאי 6-15 מדי יום בין השעות 14:00-18:00. מסגרת יום שהות ארוך נוספת נפתחה גם בביה"ס הר-נוף בטבריה ומיועדת לילדים בני 6-10. מסגרות אלו מתווספות למסגרות השירות הביתי שאקים כבר מפעילה באשכול ומספקות ליווי ותמיכה עד לבית האדם, במטרה להקנות לו כישורי חיים ולהכשירו לחיים עצמאיים.

בהזדמנות זו נבקש להודות לשותפינו באשכול כנרת והעמקים על שיתוף הפעולה הפורה והאמון שנתנו באקים: דרור ללוש, מנכ"ל האשכול ושמרית רלב"ג, מנהלת תחום קהילה וחינוך, ראשי הרשויות והמחלקות לשירותים חברתיים ברשויות ומשרד הרווחה והביטחון החברתי, מנהל המוגבלויות – מחוז צפון וכמובן – לצוות המוביל באקים שבלעדיו כל זה לא היה קורה, עו"ד נועה בן צבי סמנכ"לית אקים, דותן סגל, מנהל אגף תעסוקה ופנאי ואורה חביב מגל, מנהלת תעסוקה ופנאי בצפון.

לדברי סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים: "אנחנו שמחים על ההזדמנות לפעול למען האנשים עם המוגבלות ומשפחותיהם באזור הצפון ולסייע להם להשתלב ולהיות חלק בלתי נפרד מהקהילה באזור מגוריהם. תודה לאנשי אשכול כנרת והעמקים על השותפות ועל האמון שנתנו באקים להוביל את מערך המסגרות לאנשים עם מוגבלות באשכול. כמו כן תודה מקרב לב לכל המעסיקים שבחרו לשלב את האנשים שלנו אצלם בעסק. אין זה מובן מאליו. שיתופי הפעולה הללו  מאפשרים לייצר שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות מאזור הצפון שיכולים כעת להינות מתמיכה מטבית, תוך מימוש עקרונות השילוב וההכללה שאקים חרטה על דגלה".