נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בסרטון פרידה מעמי אילון

נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, חבר ותיק ושותף לדרך של עמי אילון ושל אקים בכלל, לא הצליח להגיע לאירוע ההוקרה אבל שלח סרטון עם מסר אישי ומרגש:
"עמי אילון יושב ראש אקים ישראל שאני מגדיר אותו 'רע כאח לי'. אלברט אינשטיין אמר שהרבה יותר קל לפרק אטום מאשר דעה קדומה. אתם באקים עמלים כבר 70 שנה לפרק דעות קדומות! אני זוכר עמי היקר, שהתחלת בכהונתך לפני 11 שנים, הייתי שר הרווחה והשירותים החברתיים ואתה היית מאלו שביקשו וגם לרוב הצליחו, להפוך את התקווה למציאות ואת החזון למעשה.
"עמי, אתה נקראת לאקים וניווטת את הספינה ומי שמכיר אותך יודע שזו לא הייתה עבורך 'עוד משימה', בשבילך זו הייתה משימת חיים, שאנשים עם מוגבלות ישמיעו את קולם, שיקשיבו לו ושהם בעצמם יחצו את הרוביקון –
בקהילה, בצבא, במקומות העבודה, בחברה הישראלית כולה. עמי, אתה גיבור ישראל גם כי היית מהבודדים שזכו באות הגבורה, אבל גם כי לקחת על עצמך את המשימה הזו באקים! ותסכים איתי שהחברים באקים, שנאבקים יום יום על השגרה ועל השילוב ועל ההזדמנות במלחמה הזו שאין בה אותות, הם הגיבורים האמתיים. ההתמודדות שלהם היומיומית בשדה הקרב של החיים, היא הגבורה האמתית. החברה הישראלית עשתה דרך ארוכה בשילוב אנשים עם מוגבלות ואנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, דרך ארוכה אך עדיין לא מספקת. הבורות בנושא הזה עדיין קיימת ואותי היא מדאיגה ומטרידה כל הזמן שנים רבות. אני רוצה להגיד לכם שאני כמחויבות אישית בבית הנשיא אעשה ככל יכולתי יחד עם מיכל, לקדם את הנושא הזה.
"ברכה מיוחדת למחליף שלך עמי, הרב ד"ר בני לאו, ידיד נפש, איש אוהב אדם, רב פעלים ומעשים טובים. הרב בני, אני בטוח שתעשה עוד רבות כדי לשחרר את החברה הישראלית מכבלי הבורות, כדי לבנות חברה טובה יותר
ומכילה יותר עבור כולנו".
הקליקו על התמונה כדי לצפות בסרטון המלא של נשיא המדינה: