אות יקיר אקים ישראל לשנת 2021 הוענק לאלוף במיל. עמי אילון

אות יקיר אקים ישראל לשנת 2021 הוענק לאלוף במיל. עמי אילון, יו"ר אקים היוצא, על תרומתו יוצאת הדופן להכללת אנשים עם מוגבלות שכלית בחברה, במשך 11 שנות פועלו ההתנדבותי בעמותה.
את האות העניקו לעמי שר הרווחה, חה"כ מאיר כהן, יו"ר אקים הנכנס, הרב ד"ר בני לאו, מנכ"לית אקים ישראל סיגל פרץ יהלומי, במסגרת אירוע הוקרה לעמי, שהיה אינטימי במיוחד והתקיים תחת מגבלות הקורונה.
נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, שלא יכול היה להגיע, שלח סרטון לרגל המאורע ובו נשא דברים מרגשים במיוחד: "עמי חברי, אתה נקראת לאקים וניווטת את הספינה ומי שמכיר אותך יודע שזו לא הייתה עבורך 'עוד משימה', בשבילך זו הייתה משימת חיים, שאנשים עם מוגבלות ישמיעו את קולם. שיקשיבו לו ושהם בעצמם יחצו את הרוביקון – בקהילה, בצבא, במקומות העבודה, בחברה הישראלית כולה. אתה גיבור ישראל גם כי זכית באות הגבורה בצבא וגם כי לקחת על עצמך את המשימה הזו באקים!".
שר הרווחה, מאיר כהן, אמר באירוע: "הכבוד הגדול, עמי, הוא שאיש בטחון כמוך, מבין שהביטחון האזרחי האמתי הוא הביטחון החברתי, הביטחון הסוציאלי, ביטחונם של החלשים בתוך החברה שלנו. כשהייתי ראש עיריית דימונה ופתחתי דירות של אקים בעיר, התפעמתי לראות כיצד אנשים שהכרתי בילדותי, שהיו בשולי החברה, חיים ונטמעים בתוך הקהילה. כשעליתי ממרוקו כילד, שאלתי את אבי מדוע הוא כל כך אוהב את ארץ ישראל. הוא השיב לי בגלל שבארץ ישראל לא עוזבים אנשים שצריכים עזרה בשולי הדרך. זה מה שאקים עושה".
יו"ר אקים ישראל, הרב ד"ר בני לאו, שכבר החל לכהן בתפקידו ההתנדבותי, נשא דברים: "העין העיוורת, זו שאינה יודעת להבחין בין אנשים. עיוורון מוחלט בין שונות דתית, חברתית, מגדרית או כל סוג של חלוקה לא קיים, בעיני הוא אחד הפלאים שעושים אותך מי שאתה. לאדם של ישרות פנימית, של אזרחות, לאיש יהודי שלוקח את המושג "בצלם אלוהים עשה את האדם" וחותר עד הקצה למימושו, כדי שהחברה תהיה ראויה יותר. זהו כבוד עצום עבורי להיכנס ולהיות חלק מהמורשת שלך".
סיגל פרץ יהלומי, מנכ"לית אקים ומי שהובילה את הארגון יד ביד עם עמי כל שנות כהונתו אמרה באירוע: "עמי שמבקש לקדם בחברה בישראל את תפיסת הפסיפס ולא למחוק את האפיונים הייחודים, הנהיג זאת הלכה למעשה באקים בכל הקהילות של אקים ברחבי הארץ. כן הנהיג עמי את המעבר מתפיסת עולם פטרנליסטית לכבוד האדם וחירותו, שבו קולו של האדם עם המוגבלות השכלית יישמע וסיפור חייו ייכתב על ידו".
במסגרת האירוע, שהתקיים בחצר ביתו של חברו ושותפו לדרך של עמי, אורני פטרושקה ורעייתו חן, הוצגה גם תערוכת ציורים של האמנית נירית שרעפי – "אנשים" (אוצרת: הודיה יגל), ציירת עם מוגבלות שכלית שעמי נקשר אליה וליצירותיה באופן מיוחד. נירית כיבדה אותנו בנוכחותה ואף הגישה לעמי בקבוק יין מיוחד הנושא תווית צבעונית עם אחת מיצירותיה. היה אירוע מרגש שחתם פרק משמעותי בהיסטוריה של עמותת אקים ישראל.
משפחת אקים מודה מקרב לב על תרומתו האדירה של עמי לארגון ולאנשים עם המוגבלות השכלית בישראל ומאחלת לו בהצלחה רבה בהמשך הדרך 🙏  
 
לצפייה בקליפ פרידה המרגש שהכינו לעמי חברי אקים, מנהלים, עובדים ומתנדבים בארגון הקליקו כאן
 
גלריית תמונות מהאירוע: