הקליניקה המשפטית של אקים לזכויות אנשים עם מוגבלות שכלית במרכז הבינתחומי מסכמת שנה

שרונה ועירית היקרות

 

רצינו להודות לכן על שעות רבות של השקעה.

לאורך כל השנה הרגשנו את העבודה הקשה שלכן בכל דבר – בהרצאות, בהתייחסות לדוחות הפגישה, בשיחות האישיות, ובכלל בכל הכלים שעזרתן לנו להצטייד להמשך הדרך – גם בקליניקה וגם כמשפטניות.

 

העובדה כי היה לכן חשוב להעניק לנו תכנים שיעזרו לנו גם בהמשך הדרך זה לא מובן מאליו עבורנו (כתיבה משפטית, הרצאות אורח ועוד). הרצון שלכן שנצליח בראיונות להתמחות והעובדה שעשיתן כל שביכולתכן כדי לקדם אותנו היא מוערכת עד מאוד.

 

היכולת שלכן לחשוב אחרת, החיבור, הלב הפתוח והשלווה אפשרו לכל אחת ואחת מאיתנו להרגיש משמעותית במסגרת שלה ושיש לה מענה מקצועי ואישי כשאנחנו זקוקות לו. למרות שהשנה שהסתיימה באופן לא צפוי, בתוך אי הוודאות הקליניקה העניקה מרחב מאוד נעים.

 

לצערנו בתום הפעילות הקליניקה פעלה בצורה קצת אחרת, בה היינו מאחורי מסך במשך כמה חודשים מול הדיירים וגם בשיעורים. הרגשנו את המאמץ הרב והיצירתיות שהשקעתן על מנת לגשר על הפער הזה ואנחנו מעריכות זאת מאוד.

 

עירית, ליווית אותנו ממש בתחילת הדרך, כשעוד דיברנו על הנגשת מושגים, בניית מערכים והתחלת התהליך עם הדיירים (עכשיו זה מרגיש נורא רחוק). לימדת אותנו כיצד להשתפר, הפגת חששות ואיך להיות מדריכות טובות יותר לדיירים.

 

שרונה, איתך נפגשנו והכרנו את הקליניקה דרכך כבר ביריד ובראיונות. חזרנו להיפגש בסמסטר הנוכחי כשכבר היינו בשלב מתקדם – מבינות איך לנהוג עם הדיירים, דנות בסוגיות מורכבות שהועלו במסגרת הקליניקה, מבצעות את הסימולציה המשפטית ועובדות על תהליך הסיום בדירות ובמסגרות.

 

שתיכן יחד ולחוד לימדתן אותנו המון בשלבים השונים בשנה, תרמתן לחשיבה המשפטית והייתן גורם משמעותי שאנו יודעות שהדלת אצלו תהיה תמיד פתוחה ומכאן ההצלחה של הקליניקה.

 

לבסוף רצינו שוב לומר תודה, על כל הדרך. הקליניקה הייתה עבורנו אבן דרך משמעותית בתואר ובכלל. כל אחת מאיתנו לקחה ממנה כלים לדרך, רגשות וחוויות.

אנו מאחלות לכן שיהיה קיץ רגוע ושהקליניקה תמשיך לצמוח להתפתח ולהוות פרויקט משמעותי עבור סטודנטים רבים.

 

מחזור תש"ף

 

עינב, תמר, שיר, שחר, ליאור, מאיה פ., רעות, מאיה ש., דניאל, ליטל ודניאל.